Поверніть екран

Для чого потрібен омивач фар і як його встановити

 Для чого потрібен омивач фар і як його встановити

Ні для кого не секрет, що погана видимість на дорозі негативним чином впливає на якість їзди навіть професійного водія. Але причиною тому можуть стати не тільки погодні умови, але і брудна оптика авто, зменшує кількість подаваного на дорогу світла. Забруднення на ксенонових фарах, наприклад, призводять до сильного переломленню і розсіювання світлового потоку, що, як наслідок, сліпить зустрічних водіїв. Звичайні ж фари і зовсім зменшують свою працездатність в два рази, якщо ступінь їх чистоти зменшується до вісімдесяти відсотків. Саме для боротьби за прозорість оптики автомобілів і був придуманий інженерними умами омивач фар, згодом ставши одним з найбільш корисних додаткових пристроїв для будь-якого транспортного засобу.

 

Види автооптики

Фари автомобілів випускаються виробниками з двох матеріалів:

  • скло;
  • пластик.

Перший вид розсіювачів поступово себе зживає, поступаючись пальмою першості більш практичному другого. Слід зауважити, що і омивачі для різних видів фар відрізняються один від одного. І конструкцією і способом роботи.

Різниця механізмів

Скляні фари в масовому виробництві в нинішній час практично не зустрічаються. Тому знайти омивач для такого виду техніки у продажу досить важко. Але все ж таки.

Механізм такого пристрою щітковий. Щітками, очищає поверхню фар – управляє спеціальний моторчик. А вода подається на поверхню оптики невеликим струменем через форсунки омивача фар. Щітковий омивач принципом своєї дії схожий з роботою омивача лобового скла. Але, як вже було сказано, така конструкція зустрічається дуже рідко в наші дні.
Інша справа, струменевий омивач. Він призначений для фар, виготовлених з пластика і дуже популярний сьогодні. Вся справа в тому, що пластикова оптика не виносить тертя, тому такий вид омивача – чудовий вихід із ситуації. А як працює омивач фар у цьому випадку розглянемо нижче.

За один раз роботи струменевий механізм витрачає близько двохсот грамів рідини, яка під високим тиском подається на поверхню фари, очищаючи її від забруднень силою напору. Таким чином, тут не застосовуються ніякі додаткові миючі пристрої. А так як омивач лобового скла і фар машини працюють з однієї ємності, то можна зробити висновок, що «умивати» розсіювачі можна як простою водою (актуально влітку), так і спеціальними засобами, що містять спирт (не дають замерзати рідини взимку).

Важливі складові

Конструкція струминного механізму складається з наступних елементів:

  • Бачок з омиваючої рідиною. Його обсяг прив’язується до кількості форсунок в омивачі і варіюється від 2,5 до 4 літрів.
  • З’єднувальні шланги. Їх загальна довжина зазвичай від двох до чотирьох метрів. Цей показник, а також діаметр, безпосередньо залежать від напору вприску рідини і його тривалості. Шланги скріплюються між собою пластиковими з’єднувачами, один з яких встановлений зворотний клапан.
  • Насос, що забезпечує тиск 0,2–0,5 МПа. Він включений в електросистему авто.
  • Форсунки. Можуть бути одинарними і здвоєними, що залежить від омитої ними площі. Крім того, форсунки бувають:
  • Стаціонарними. Це коли механізм встановлюється прямо на бампер автомобіля. Такі елементи не ховаються від сторонніхочей і можуть трохи змінювати зовнішній вигляд машини. Причому не завжди в кращу сторону. Саме тому перш ніж встановлювати стаціонарний механізм, слід узгоджувати його з дизайном моделі транспортного засобу. Тоді форсунки будуть виглядати гармонійно.
  • Телескопічними. Такі пристрої в неактивному стані ховаються під спеціальною кришкою і зовсім непомітні оточуючим. Але популярні вони не тільки тому. Справа в тому що телескопічні форсунки відрізняються оптимальним кутом розпилення очищувальної рідини на фару і відстанню до неї. Єдиним негативним моментом у використанні таких пристроїв можна назвати те, що кришка омивача фар може примерзнути до бампера, а це, в свою чергу, може ускладнити або взагалі зробити неможливим своєчасне використання всього механізму.
  • Система управління конструкцією. Буває двох видів:
  • Примусова. Передбачає власноручне включення омивача спеціальною кнопкою на приладовій панелі. До речі, відключити омивач фар допоможе вона ж. Примусовий спосіб дозволяє прекрасно контролювати витрата омиваючої рідини, але може відволікати увагу водія. Особливо початківця.
  • Автоматична. Така система спрацьовує при утриманні водієм важеля склоочисника більше певного проміжку часу або ж через певне число включень омивача вітрового скла. Автоматичне включення найчастіше зустрічається в штатних струменевих омивачі.

Струменеві механізми очищення оптики авто досить часто встановлюються ще на стадії виробництва. Але навіть у випадку відсутності такої конструкції в заводській комплектації її можна встановити самостійно, так би мовити,із застосуванням особистих здібностей. Для цього достатньо лише придбати спеціальний комплект.

Набір для установки включає всі необхідні деталі (аж до щіток і реле) і навіть деякі додаткові елементи (наприклад, накладка на форсунки, зводить необхідність свердління бампера до нуля і так далі). Саме тому самостійна установка омивача фар цілком під силу кожному автовласнику.

Етапи встановлення омивача фар

  • Для початку необхідно вирішити, чи буде конструкція харчуватися з однієї ємності з омивачем скла або бачок для очищення фар буде розташовуватися окремо. У першому випадку ємність доведеться просвердлити (варіант більше підходить для авто вітчизняного виробництва) і під’єднати до нього додатковий шланг, який і буде подавати воду на фару. У другому ж випадку слід встановити додатковий бачок і зробити цебажано подалі від нагрітих деталей машини.
  • Місце для форсунки на бампері також слід визначити ще до того, як встановити омивач фар остаточно. В ідеалі воно знаходиться навпроти центру розсіювача. Тут бампер слід розсвердлити під необхідний отвір або ж встановити на нього спеціальну накладку, по якій і будуть проводитися всі комунікації механізму.

Порада. Свердлити отвір краще з зовнішньої сторони бампера, щоб мінімізувати здуття лакофарбового покриття.

  • Після цього встановлюється бак (якщо він окремий) і насос, проводяться необхідні шланги.
  • Заключним етапом можна назвати монтаж електрики омивача.

На цьому установку можна вважати закінченою. Але перед тим як включити омивач фар, слід ретельно перевірити всі з’єднання такріплення елементів. Інакше конструкція в кращому випадку може просто не працювати. Докладний опис установки всього механізму обов’язково додається до будь-якого набору. А це допоможе в роботі як бувалому водієві, так і починаючому автомобілісту.

У тому, що омивач фар дійсно корисне до автомобіля додаток, можна переконатися на власному досвіді. Для цього достатньо один раз потрапити під дощ на трасі. Тоді всі сумніви про доцільність пристрою розумного водія відпадуть самі собою.

Джерело: https://autopark.pp.ua