Чистка клапану відпрацьованих газів EGR на прикладі Lange Rover Sport HSE Td6

AvtoAd

17/02/2021
Чистка клапану відпрацьованих газів EGR на прикладі Lange Rover Sport HSE Td6

Про клапан ЄДР (EGR), він же клапан рециркуляції відпрацьованих газів, найчастіше можна почути, що він потрібен для того, щоб знижувати кількість шкідливих викидів. 

 

Це так, але основне його призначення –  збалансована робота на різних режимах роботи: в момент прогріву, при роботі двигуна на постійних обертах, а також при роботі двигуна із заниженим чи завищеним атмосферним тиском. 

 

Залежно від режиму роботи двигуна, блок управління подає сигнал на керівний електромагнітний клапан для пропускання вакууму від загального ресивера до клапана EGR:  

 

  • Якщо блок керування двигуном (ECU) бачить збагачену суміш (при справності всієї системи це може бути тільки при прогріванні двигуна), то ECU починає штучно її «збіднювати», подаючи відпрацьовані гази знову у впускний колектор.
  • Якщо ECU бачить постійні оберти, постійну подачу порцій палива за рівний час відкриття форсунок, то знову подається команда на прочищення клапана.
  • Якщо ECU бачить підвищений атмосферний тиск (таке, наприклад, трапляється під час поїздки у горах, де повітря збагачене киснем), то, щоб збалансувати суміш, ЄДР подає відпрацьовані гази у впуск. Він робить це для того, щоб зменшити штатну кількість кисню, збалансувати параметри роботи двигуна. 

 

Ці речі важливо знати для того, щоб розуміти: якщо система EGR функціонує неправильно через певні несправності, кисневий датчик зчитує некоректні параметри. А у випадку, коли клапан EGR давно не чистили, потерпає сам двигун. 

 

Розглянемо цю проблему на прикладі автомобіля Lange Rover Sport HSE Td6

 

Автомобіль поступив на СТО зі скаргами водія про те, що на панелі приладів автомобіля періодично загоряється значок "Check Engine" ("Перевірте двигун"). При цьому силовий агрегат перемикається на аварійний режим роботи. У таких випадках насамперед потребує комп'ютерної діагностики система рециркуляції вихлопних газів. 

 

При діагностиці за допомогою системи LAUNCH (перевірити) виявлено помилку: "Недостовірний сигнал клапану пропускної здатності газів EGR".

 

 

Що робимо: 

 

Розкручуємо дросельну заслінку, щоб добратися до трубки, яка з’єднує клапан EGR з випускною заслінкою 

 

 

Знімаємо гвинт і відкручуємо металевий патрубок, який поєднує клапан зі спуском. Виймаємо трубку EGR. 

 

 

Що ми бачимо? Сажу!

 

 

Клапан забитий настільки, що його пропускна здатність вкрай низька. Циркуляція кисню вкрай низька, через що утворився великий шар нагару на трубі.

 

 

Знімаємо пропускний клапан EGR, найперше від'єднуючи роз'єм дротів, далі  знімаючи гвинти впускного та випускного отворів, якими клапан EGR кріпиться до корпуса ДЗ. 

 

 

 

 

 

Проводимо чистку клапана та дросельної заслінки. Для цього добре скористатися спеціальним спреєм-очищувачем  для клапанів EGR і всієї системи впуску двигунів. Як правило, такі очисники розпорошуються на клапан рециркуляції вихлопних газів і досить-таки легко очищають його від бруду і сажі. Ретельне очищення клапана і системи впуску двигуна зазвичай допомагає вирішити проблему неправильної роботи системи рециркуляції ОГ.

 

 

Як новий. Так виглядає клапан EGR після чистки:

 

 

Іноді водії вирішують заблокувати клапан EGR і не користуватися ним взагалі. На СТО таку послугу виконують переважно у ситуаціях, якщо клапан загрожує спровокувати інші поломки в автомобілі. Переважно це наступні ситуації:

 

  • При значному зносі поршневої групи або якщо у відпрацьованих газах присутні частки моторного мастила. Робиться це для запобігання забруднення свічок і проблем з запалюванням.
  • У ситуаціях, коли автомобіль заправляється паливом низької якості, але альтернативних варіантів немає. Через це ЄДР двигуна буде забруднюватися в рази швидше, але його заміна - процедура досить дорога.
  • Блокування клапана виконується в тому випадку, якщо помічені порушення в алгоритмі роботи СРОГ.

 

Все це робиться для того, щоб мінімізувати ризик нових неполадок в інших вузлах. Однак перед заглушкою деталі все ж таки рекомендується виконати її прочищення та провести діагностику. Адже, якщо кщо клапан працює справно, проблеми можуть бути викликані іншими вузлами або системами, хоча ознаки неполадок будуть тими ж.