Поверніть екран

Як влаштована підвіска Макферсон

Як влаштована підвіска Макферсон

Конструкція даного типу підвіски будується навколо амортизаційної стійки – основного її елемента. Звідси і друга, менш поширена, її назва – “хитна свічка”.

Така «свічкова» підвіска по більшій мірі зустрічається в якості передньої. Застосування такого типу підвіски дозволяє автовиробникам розміщувати мотор в підкапотному просторі поперечно і, таким чином, надало можливість широкого використання підвіски на безлічі автомобілів.

 

Історичний факт

Першим серійним автомобілем з підвіскою системи Макферсон був Ford Vedette. Її творець Ерл Стілі Макферсон розробив конструкцію підвіски в сорокові роки минулого століття.

З чого складається підвіска Макферсон?

Конструкція підвіски представлена ​​у вигляді підрамника з заснованими на ньому поперечними важелями, поворотними кулаками, амортизаторами і стабілізаторами поперечної стійкості. Досить часто в якості пружного елементу в підвісці Макферсон використовується торсіон.

Несучий елемент підвіски – підрамник. Він прикріплений до кузова за допомогою сайлентблоків. Ці резиннометалеві елементи значно знижують вібрації і рівень шуму в автомобілі. Крім того, на підрамник кріпиться рульовий механізм, опори поперечного важеля, стабілізатор поперечної стійкості.

макферсон

Поперечні важелі закріплені до підрамника за допомогою гумових втулок. Жорсткість конструкції в поздовжньому напрямку забезпечується подвійним кріпленням. На зворотному кінці важеля закріплений поворотний кулак. Ці два елементи пов’язує кульова опора.

Сам же поворотний кулак кріпиться до рульової тяги через шарнірне з’єднання. А його верхня частина закріплена на амортизаторі, нижня – на поперечному важелі. В кулаці розташований підшипник кочення колеса і гальмівний супорт.

Амортизаційна стійка включає пружину і амортизатор. На одній осі з ними розташовується буфер стиснення. Зустрічаються автомобілі, в яких амортизатор відділений від пружини.

За зниження кренів відповідає стабілізатор поперечної стійкості. Він кріпиться до підрамника за допомогою двох опор. За допомогою шарнірних з’єднань стабілізатор встановлений на амортизатор.

подвеска дастера

У чому переваги і недоліки підвіски Макферсон?

Плюси підвіски Макферсон:

– невисока вартість виробництва в порівнянні з підвіскою на двох важелях;
– компактність. Знову-таки через відсутність другого важеля;
– меншу вагу безпружинних мас;
– великий ресурс верхньої опори стійки виконаної у вигляді підшипника;
– простота обслуговування і виявлення несправностей.

 

Мінуси підвіски Макферсон:

– трохи гірші показники кінематики, порівняно з підвіскою на двох важелях;
– необхідність посилення бризковика крила;
– поява тріщин в кузові і виклик втоми його металу при їзді по поганих дорогах;
– регулярний вихід з ладу амортизаторів;
– складність і висока вартість заміни амортизаторів;
– шумність в салоні через передачу вібрацій від дороги на кузов;
– менша компенсація «клювка» при гальмуванні.
Значні недоліки підвіски змушують виробників дорогих автомобілів, а також спорткарів відмовлятися від її застосування. Високі навантаження в точках кріплення і опор унеможливлюють застосування МакФерсона в легких вантажних автомобілях. Але разом з тим, вартість підвіски і дешевизна її обслуговування не мають рівних серед інших типів підвісок. Виробники також вдосконалюють підвіску Макферсон на подвійних поперечних важелях.

 

Джерело: https://auto.ria.com/news/auto/221966/kak-ustroena-podveska-makferson.html