Поверните экран

Гріти чи не гріти?

Гріти чи не гріти?

У цій статті ми постараємося пояснити вам чому варто прогрівати двигун перед поїздкою. Розповімо всі плюси і мінуси прогріву. Торкнемося теми автозапуску.

Особливість нашої країни у великій різниці температур повітря. Протягом року вона змінюється від +20 до -20 градусів. Ці умови диктують нам такі вимоги як якісне масло і прогрів двигуна перед поїздкою.

Що ж відбувається з двигуном при холодному пуску? Масло в двигуні, за час нічної стоянки сильно густіє. Чим довше стоїть машина на вулиці і чим нижче температура повітря тим гірше. Ви напевно помічали, що вранці, при холодному запуску, двигун неохоче крутитися стартером, хоча після робочого дня машина заводиться досить легко. Відповісти на це питання просто. Вночі температура повітря падає ще як мінімум на 3-5 градусів, і машина вночі стоїть довше ніж вдень і відповідно промерзає більше. Крім масла у двигуні, консистенцію манної каші набувають масла в коробці передач і в редукторі. Ви скажете що у вас автомат? В автоматі теж є трансмісійне масло! Автомат на Субару двох секційний. Перша секція – передній редуктор в якому залито трансмісійне масло, друга секція – фрикціони, клапана та інше – там залитий АТФ. Який на морозі теж гусне, хоч і не так сильно як трансмісія. У редукторах теж трансмісійне масло. Про що все це говорить? Це говорить про те, що машина просто замерзає. Холодне, замерзле масло працює не повністю, його змащувальні властивості при низьких температурах падають. Тому холодний пуск для двигуна вже стрес сам по собі, ну а якщо ще й відразу рушити в дорогу, то можна і зовсім не дістатися до місця призначення.

Як слід прогрівати автомобіль? Саме автомобіль, трохи нижче ви зрозумієте чому. Перед запуском сядьте в машину і вижміть педаль зчеплення. Це необхідно для того, щоб полегшити роботу стартера, при вижатому зчепленні двигун не буде прокручувати коробку передач. З відпущеною педаллю, крім двигуна, стартер повинен буде прокрутити і вали в коробці, а масло там густе, що призведе до значних втрат на тертя, і двигун буде прокручуватися мляво, і абсолютно не факт що запуститься. Мало того, при дуже низьких температурах не виключена можливість кочення автомобіля вперед, хоча коробка стоїть на нейтральній передачі. Як це відбувається? Масло в коробці дуже густе, шестірні практично прилипають до валів, за рахунок цього виходить «Включена передача». Автоматичну коробку варто залишити на паркінгу. Автомат не сильно заважає запуску. Так само раджу відключити всі електроприлади, такі як музика (особливо з підсилювачами), світло фар і габарити. Більше ніяких маніпуляцій робити не треба. Повертайте ключ, дочекайтеся спрацьовування бензонасоса і старт.

Двигун завівся. Напевно кожен помічав, що холодний двигун працює голосніше і гучніше ніж прогрітий. Це відбувається через те, що всі деталі двигуна холодні, зазори великі. Поршні гримлять спідницями по стінках циліндрів. У процесі прогріву двигуна всі його деталі нагріваються, і відповідно, розширюються, зазори приходять в норму, з прогріванням звук двигуна стає тихіше. Ось стрілка температури вляглася на своєму улюбленому місці, і начебто можна вже їхати. І це тільки двигун.

Тепер обговоримо інші системи автомобіля. Автомат прогрівається разом з двигуном, автоматна рідина циркулює через радіатор охолодження двигуна і таким чином теж прогрівається. Тому ці 5-10 хвилин, що ви почекаєте після встановлення робочої температури, дуже важливі для мінімального прогріву трансмесійної рідини. Таке охолодження і прогрів мають і деякі моделі з механічними коробками. Редуктора у нас ніяк не підігріваються, так само як і рідина в гідропідсилювачі керма. Тому, перед тим як поїхати, покрутіть акуратно кермо, тільки не до упору. Понажимайте на педаль гальм. Рідина гідропідсилювача прогріється в процесі їзди. Перші три-п’ять кілометрів намагайтеся рухатися без різких прискорень і гальмувань. Акуратно проїдьте ями і лежачі поліцейські, тому в амортизаторах теж є масло! Воно теж густе, і ви напевно помічали що холодна машина стрибає на купині перші кілометри дистанції. Це відбувається через те, що в амортизаторах густе масло, принцип роботи найпростішого амортизатора – перетікання масла через клапан. Уявіть собі простий медичний шприц з отвором в поршні і запаяним носиком. Налийте в нього подумки трохи олії і вставте поршень, натисніть. Масло через отвір буде перетікати в верхню частину поршня, поршень буде просуватися повільно і плавно. Приблизно так працює амортизатор. Густе масло набагато гірше перетікає через отвір, так і в амортизаторі. На великих ямах навантаження на амортизатор зростає, що при холодному маслі може привести до поломки. І варто згадати що холодні амортизатори неадекватно працюють і поведінку вашого автомобіля може вас неприємно здивувати.

Автозапуск- це тільки плюси. У всьому. Є пара мінусів, наприклад що немає можливості вижати зчеплення. Або якщо машина не завелася, сигналка може до посиніння намагатися її завести і посадити акумулятор. В іншому мінусів не видно.

Підіб’ємо підсумок: Двигун гріти треба! І не тільки його, гріти треба все. Якщо вам вже дуже горить, і треба терміново їхати, і немає часу гріти машину- перша передача, не вище 2000 оборотів поки все не прогріється.

Холодна їзда наближає двигун і інші агрегати до неминучої капіталки з космічною швидкістю.