Rotate the screen

Як влаштована підвіска автомобіля?

Конструкція автомобільної підвіски може бути різною, залежно від типу, але крім загального призначення будь-якого типу підвіски вона має і схожі елементи. Однаковими для всіх типів підвісок є елементи забезпечення пружності, розподілу напрямки сил, що гасять елементи і стабілізації поперечної стійкості.

Елементи, що забезпечують пружність служать буфером між кузовом автомобіля і нерівностями дорожнього покриття. Це елементи, першими сприймають якість дороги і передають їх на кузов в більш м’якій формі. До них відносяться:

  • Пружини – працюють під час стиснення. Бувають постійної і змінної жорсткості (з різною товщиною прута). У пружину встановлюється відбійник, згладжує коливання. Відбійник необхідний, коли пружина стиснута практично повністю.
  • Ресори – набір пружних металевих листів, стягнутих драбиною. Кожен лист має різну довжину.
  • Торсіони – представлені у вигляді труби, усередині якої розташовані скорочення стрижні. Силу розкручування тріснув використовують як елементів пружності.
  • Пневмо – або гідровневматіческій елемент – має форму балона. Тиск у ньому створюється за рахунок роботи двигуна автомобіля.

Елементи, що розподіляють напрямки сил також служать кріпленням підвіски до кузова. Крім того, ці деталі передають сили на кузов і правильно розташовують колеса відносно кузова по вертикалі і горизонталі. Ці елементи – здвоєні важелі, а також важелі поперечної і поздовжньої установки.

Амортизатор або гасящий елемент для протидії елементам пружності. Амортизатор потрібен для згладжування коливань. Амортизатор виконаний у вигляді металевої труби з елементами кріплення. У амортизаторі застосовується принцип гідравлічного опору. Розрізняють масляні, газомасляної та пневматичні амортизатори. Деякі амортизатори мають можливість налаштування жорсткості.

Стабілізуючі елементи поперечної стійкості виконані у вигляді штанги в зборі з кріпленням до кузова. Штанга з’єднує важелі протилежних коліс. Елементи стабілізації призначені я того, щоб розподіляти бокове навантаження автомобіля в поворотах, а також для зменшення крену кузова.

Елементи підвіски кріпляться до кузова і опорам колеса за допомогою болтів, сайлент-блоків і кульових опор:

Сайлент-блоки впресовані в важелі і кріпляться до кузова або підрамника болтовими з’єднаннями.
Кульові опори виконані у вигляді шарнірного механізму, що кріпиться до важелів і до опори колеса. Кульові опори можуть бути встановлені на передній і задній підвісці.

Основні типи підвісок автомобіля

Особливість конструкції підвіски може полягати в два основних види – це залежна або незалежна підвіска.

Залежна підвіска – це жорстке з’єднання протилежних коліс однієї осі. Під час переміщення одного колеса в поперечній площині викликає переміщення і другого колеса.

Незалежна підвіска має складну конструкцію. У такій підвісці колеса однієї осі переміщаються незалежно один від одного. Через цього поліпшується плавність ходу автомобіля.

Незалежна підвіска має безліч варіантів виконання і чіткого підрозділу на типи:

  • З хитними півосями.
  • Пружинна торсіонна (на поздовжніх важелях).
  • З косими важелями.
  • З поздовжніми і поперечними важелями.
  • З подвійними поздовжніми і поперечними важелями.
  • Торсіонно-важільна підвіска.
  • Підвіска типу «Макферсон».
  • Пневматична і гідропневматичне підвіска.
  • Адаптивна підвіска.