Гідроблок АКПП Subaru 5AT

AvtoAd

22/12/2020
Гідроблок АКПП Subaru 5AT

 Важко працювати з блоками клапанів (гідроблоками), коли немає інформації. Такий випадок із новішою версією  Subaru 5AT.

За словами виробників, якщо у вас проблема з одним із цих корпусів , вам потрібно придбати новий, а це пов'язано із значними витратами.

Без сумніву, такий підхід найкращий. Але в реальному світі ми працюємо із справжніми спеціалістами з ремонту трансмісії та ремонтуємо гідроблоки. Тож, ми підготували чималу кількість інформації, яка допоможе вам у ремонті з одним із цих блоків.

Гідроблок, з яким ми будемо працювати, походить від Subaru Tribeca 2009 року випуску. Ці агрегати також з'являються у моделях Subaru Legacy та Outback 2009 року з 5-ступінчастою автоматикою (5AT).

Однією з найбільших проблем цього варіанту виконаня гідроблоку є те, що до них окремо немає жодних запчастин з оригінальному каталозі. Коли потрібні комплектуючі до гідроблоку, виробник хоче, щоб ви придбали новий гідроблок. Отже, якщо ви зіткнулися з  несправним датчиком тиску, вимикачем діапазону, соленоїдом або датчиком швидкості, у вас є два варіанти: почистити гідроблок або придбати новий.

У цій статті ми розглянемо гідроблок АКПП 5АТ від Subaru, щоб у вас була інформація, необхідна для діагностики та усунення проблеми.

СОЛЕНОЇДИ (Електромагнітні клапани)

 

 

Ці нові корпуси клапанів Subaru мають вісім соленоїдів; це соленоїд лінійного типу, дуже схожий на азіатський.

Більше того, всі соленоїди здаються дуже схожими, тому, якщо ви плануєте їх витягти з блоку, спочатку вам потрібно буде позначити їх, щоб переконатись, що ви повернули їх у потрібні місця.

На пластикових частинах соленоїдів нанесені цифри дуже дрібним шрифтом. Всі вони різні, тому ви можете використовувати ці цифри для ідентифікації соленоїдів; просто пам’ятайте або запишіть, який з якого місця.

Як ми вже згадували раніше, жоден з соленоїдів на даний момент не доступний окремо для купівлі , тому, якщо вам потрібно замінити один, вам доведеться або придбати новий корпус гідроблоку, або очистити його від бруду.

Всі вісім соленоїдів мають опір 5,7 Ом при кімнатній температурі.

Тепер давайте розглянемо кожен соленоїд, по одному, щоб побачити, де їхні посадкові місця та за що вони відповідають:

 

 

Електромагніт тиску в лінії (Line Pressure Solenoid) - Масло з соленоїда допомагає пружині регулятора тиску і закриває клапан регулятора тиску, збільшуючи тиск у лінії. Роз'єм електромагнітного тиску в лінії має два жовтих дроти.

Електромагніт переднього гальма (Front Brake Solenoid) - Мастило від соленоїда діє на клапани переднього гальмівного гідроакумулятора та регулятора переднього гальма, які направляють масло в пакет зчеплення. Муфта переднього гальма може бути включена на будь-якій передачі, крім 4-ї; це зазвичай використовується для гальмування двигуном. Електромагніт переднього гальма управляється за допомогою двох коричневих проводів.

Електромагніт блокування (Lockup Solenoid) - Мастило від соленоїда керує клапаном та регулятором блокування. Це контролює надходження масла до гідротрансформатора для блокування. Керування соленоїдом блокування здійснюється за допомогою двох синіх проводів.

Електромагніт вхідної муфти (Input Clutch Solenoid) - Масло надходить до вхідного клапана управління та акумулятора вхідної муфти. Вхідна муфта включена на 4-й та 5-й передачах. Два фіолетові провода керують соленоїдом вхідної муфти.

Електромагніт зчеплення з високим і низьким рівнем заднього ходу (High and Low Reverse Clutch Solenoid) - Мастило надходить від соленоїда до верхнього та низького реверсивного регулюючого клапана та високого та низького клапанів заднього ходу Висока та низька муфти заднього ходу включені у паркуванні, заднім ході, нейтралі, 1-му спортивному режимі, 3-й, 4-й та 5-й передачах. Високий і низький реверсивний соленоїд отримує живлення через два помаранчевих проводів.

Електромагніт муфти передачі (Transfer Clutch Solenoid) - Мастило від соленоїда надходить до клапана управління муфтою передачі та акумулятора муфти передачі. Цей соленоїд активний при великих навантаженнях двигуна, і коли комп’ютер виявляє ковзання шин, для активації режиму повного приводу. Соленоїд зчеплення роздавальної коробки отримує живлення через два сірих проводів.

Електромагніт прямого зчеплення (Direct Clutch Solenoid) - Мастило з соленоїда надходить до клапана управління прямим зчепленням та акумулятора прямого зчеплення. Соленоїд прямого зчеплення активний на 2, 3 та 4 передачах. Соленоїд прямого зчеплення отримує живлення через два білих провода.

Електромагніт прямого гальма (Forward Brake Solenoid)- Масло надходить від соленоїда до регулюючого клапана переднього гальма та акумулятора переднього гальма. Муфта переднього гальма увімкнена на 1-й та 2-й передачах. Соленоїд отримує живлення через два чорних провода.

 

 

ДАТЧИКИ (Вимикачі) ТИСКУ


Усі датчики тиску на корпусі  гідроблоку Subaru 5АТ зазвичай розімкнуті та їх коло замикається під дією тиску. Цей гідроблок  має п’ять однопровідних датчиків тиску.

Вимикач тиску на переднє гальмо закривається, коли муфта переднього гальма має тиск. Цей вимикач має помаранчевий провід.

Реле тиску вхідної муфти закривається, коли вхідна муфта має тиск. На ньому є фіолетовий провід.

Вимикач тиску переднього гальма замикаються, коли зчеплення переднього гальма має тиск. Для цього використовується синій провід.

Датчик тиску прямого зчеплення замикається, коли пряме зчеплення має тиск. На ньому білий провід.

Датчик високого та низького тиску зчеплення, заднього ходу замикається , коли у цьому колі з'являється тиск. Для цього використовується жовтий провід.

Якщо якийсь із цих комутаторів не вдається закрити, коли комп’ютер очікує на це, комп’ютер перейде в безпечний режим. Іншими словами це свого роду діагностичні датчики роботи електромагнітних клапанів. Ще вони допомагають в режимі адаптації акпп.

 

 

 

КЛАПАНИ

 

 

Дивно бачити стільки клапанів з соленоїдами лінійного типу. Кожен соленоїд управляє клапаном регулятора передньої гальмівної муфти, вхідної муфти, зчеплення з високим і низьким заднім ходом, зчеплення з перемиканням передач, зчеплення з прямим зчепленням і гальма вперед. І кожна муфта має акумулятор у клапані для пом'якшення роботи.

Клапан регулятора тиску трохи відрізняється від більшості модельних рядів клапанів: він не має підсилювального клапана. Соленоїд тиску в лінії додає тиск масла на стороні пружини для контролю тиску в лінії.

Клапан регулятора тиску також має клапан-модифікатор тиску, який подає масло на протилежну сторону пружини для зниження тиску в паркінгу та нейтралі.

СОЛЕНОЇДНІ РЕГУЛЯТОРИ

Цей гідроблок використовує два регулюючі клапани для регулювання тиску масла до соленоїда. Це дуже активні клапани; завжди ретельно оглядайте отвори на предмет зносу.

Регулятор 1 подає масло на прямий, вхідний, високий і низький реверсивні та передавальні соленоїди. Регулятор 2 подає мастило на магістральний тиск, блокування, переднє гальмо та електромагніти переднього гальма.

Регулятор TCC і регулюючі клапани знаходяться в одному отворі, використовуючи загальну лінійку клапанів. Регулюючий клапан перемикає напрямок рідини в перетворювачі, а регулюючий клапан регулює ковзання муфти перетворювача.

Масло перетворювача регулюється за допомогою клапана вторинного регулятора, і є розвантажувальна куля і пружина, якщо тиск стає занадто високим.


ЧЕКБОЛИ (Кулі) І ФІЛЬТРИ

У верхньому корпусі клапана розміщені фільтри, контрольні кульки та кулька для відводу. Існує чотири фільтри для підтримки чистоти соленоїдів.

Є три кульки для направлення масла через отвори для подачі. Контрольні кулі призначені для зворотного, переднього гальма та вхідних муфт. У схемі мастила також є контрольна куля та пружина для контролю зворотного стоку масла.

 

 

         Левова частка інформації з сайту  https://gearsmagazine.com/magazine/subaru-5at-valve-body-explained